Uhlovanie bočnej strany
- Uhol bočnej hrany závisí na typu a charakteru
použitia lyže/snowboardu, skúsenosti užívateľa a tvrdosti podložky. - Bočné uhlovanie hrany – základné uhlovanie sa provádí pomocou brúsneho pásu v rozsahu 89 – 87°. Správne volený uhol zabezpečuje dokonalý kontakt hrany so snehovou podložkou v priebehu celého oblúku v závislosti od charakteru lyže.
- Všeobecnú podmienku uhlovania hrany musí splňovať celkový uhol hrany, ktorý nieje nikdy väčší než 88,5°.
Sklzná keramická podložka
- Plnohodnotný carvingový efekt = presne zauhlovaná hrana v celej jej dĺžke od spičky k päte.
- Geometrie sklznej podložky zaručuje konštantný brúsenia bočnej hrany.
- Premenlivá rýchlosť = kontrolovateľná účinnosť brúsenia.
- Konštantný odber materiálu z plochy hrany vrátane bočnej ochrannej lamely hrany.
- Minimálna hĺbka narušenia hrany vďaka rôznym hrúbkam brúsneho pásu.
- Po brúsení vznikne horizontálna štruktura hrany.
Uhlovanie spodnej strany
- Konštantný odklon – tuning spodnej hrany smerom od podložky je možný len na základe presnej roviny sklznice a hrany. Slúži k prenosu účinnosti bočného uhlu hrany na snehovú podložku hlavne pri jazde po hrane pri carvingovom oblúku, zabraňuje nežiaducemu zarezávaniu hrán.
- Tuning hrany sa vykonáva v rozsahu 0.4 – 0.8° pomocou paralelných brusných kameňov s konštantným uhlom sklonu, rýchlosťou posuvu a jeho tlaku.
- Radiálny tuning – premenlivý uhol (0.4 – 0.8°) odklonu spodnej hrany od sklznice. Podstata premenlivého uhlu odklonu súvisí s možnosťou nastavenia väčšieho odklonu hrany v oblasti max. šírky lyže (špička a päta) a naopak v najužšej – stredovej časti pod topánkou zase potom čo najnižší uhol.
- Podbrúsením – vyleštením spodnej hrany zároveň odstránime zbytkový otrep , ktorý vznikol pri bočnom brúsení.
- Veľkosť odklonu záleží na počte cyklov brúsenia alebo tlaku posuvu.
- Kvalitne vykonaný tuning nezanechá žiadnu štruktúru na ploche spodnej hrany.